Povestea brandului CHI este una din categoria „American Dream” (visul american) – deci este o poveste de succes. Si incepe in 1965, an in care Farouk Shami, un tanar palestinian nascut in satul Beir Ur al-Tahta, situat in apropierea orasului Ramallah din Cisiordania (adica la vreo 10 kilometri nord de Ierusalim) a emigrat in SUA impreuna cu parintii sai. Tanarul plin de sperante de odinioara este astazi proprietarul companiei Farouk Systems, Inc din Houston, Texas, cunoscuta in intreaga aume datorita brandurilor sale: BioSilk, SunGlitz si, mai ales, CHI. Exact, este vorba de acele cosmetice CHI de care nu se poate lipsi Britney Spears! De ce ? Pai, simplu: pentru ca Farouk Shami este cel care a inventat vopselele de par fara amoniac, dupa ce el insusi a devenit alergic la acest produs! De fapt, a facut mai mult decat atat: a fost unul dintre pionierii folosirii proteinelor naturale (cum ar fi cele extrase din matase) ca ingrediente de baza al produselor de ingrijirea parului, a inventat placile de hair-styling din ceramica si multe, multe altele (aplicand de multe ori tehnologii elaborate de NASA), pentru care detine 23 de patente.
Poate ca macar unele dintre doamnele si domnisoarele obisnuite sa comande produse cosmetice online s-au intrebat macar asa, in treacat, cum a inceput aceasta poveste de succes…
Cand parintii sai inca locuiau in Ramallah, viitorul omul de afaceri si doctor in chimie al Universitatii din Arkansas isi privea fascinat mama, care tesea tapiterii si covoare, folosind fibre animale si vegetale pe care si le vopsea singura, cu extracte de plante, folosind retete vechi de sute sau, cine stie, poate chiar de mii de ani. Asa a debutat pasiunea sa pentru chimie si culori, pasiune care i-a fost incurajata de un vecin farmacist, care i-a imprumutat carti de specialitate. Ca urmare, adolescentul a inceput sa experienteze, inventand nu numai retete de coloranti ci si de sampon si alte produse de ingrijire a parului. Iar odata ajuns in SUA, pentru a intelege mai bine cum ochiul omenesc percepe culorile, Farouk Shami a studiat, pe langa chimia colorantilor, optica si oftalmologia. Din cauza fascinatiei sale pentru parul femeilor, a sfarsit prin a se certa cu tatal sau, care era convins ca tanarul Farouk, care „isi pierdea timpul cu fleacuri pentru fetite”, va sfarsi prin a face familia de ras… Datorita bursei primite la Universitatea din Arkansas, Farouk Shami a putut sa experimenteze mai departe, iar dupa absolvire, cu toata impotrivirea tatalui sau, a devenit hair-stylist. In 1978, era deja proprietarul unui mic salon de coafura din Lafayette, Louisiana, pe care l-a mutat apoi in orasul texan Houston. Banii economisiti i-a investit in coloranti si alte produse chimice (evident, cu exceptia amoniacului la care era alergic), pe care i-a combinat pentru a obtine retete de vopsesle de par si alte produse pentru ingrijirea podoabei capilare. Iar in 1986 a avut sansa de demonstra in public calitatile produsului SunGlitz. Datorita succesului avut s-a putut consacra productiei, dupa ce, in 1990, si-a inchis salonul de coafura.
Astazi, Farouk Systems este o companie cu peste 2000 de angajati ale carei produse (pe care le puteti procura prin intermediul Esteto.ro sunt apreciate nu doar in Statele Unite, ci si in alte 144 de tari ale lumii. In loc de incheiere: CHI este acronimul de la Cationic Hydration Interlink, denumire care aproape ca nu are nevoie de traducere…
Foarte interesanta povestea acestui brand, dar din pacate eu n-am auzit de el pana astazi. Acum sunt chiar curioasa sa ma uit la produsele lor.