Pledoarie pentru sanatatea copiilor nostri!

Si uite ca a venit ziua cea mare! Ziua in care o sa ma prezint in fata a sute de oameni, mamici, tatici si bunici laolalta. Am mari emotii pentru ca voi fi prima care isi va prezenta propria pledoarie pentru sanatatea copiilor nostri. Sper ca o sa ma descurc si o sa invatam in urma acestei conferinte multe lucruri importante din experienta proprie a fiecaruia cat si de la nutritionisti. Sponsor al acestei conferinte este si de aceasta data Sano Vita, cel mai consumat brand de cereale din Romania, care promoveaza un stil de viata sanatos.

Sunt mamica si imi doresc tot ce e mai bun pentru copiii mei! Chiar daca sunt inca mici au nevoie de o viata sanatoasa iar noi, parintii lor, avem datoria sa ii ajutam sa gaseasca calea cea dreapta in viata.

„Puterea exemplului personal”

Copiii cand sunt mici tind sa copieze ceea ce se intampla in jurul lor. Daca noi adultii consumam mancare nesanatoasa, sucuri acidulate si nu vom face sport riscam sa le inducem si copiilor nostri aceeasi „pofta de viata”. Inlocuirea mancarii nesanatoase, prajelilor, mancarii prea sarate sau prea condimentate este primul pas pe care trebuie sa il facem pentru a duce un trai de viata sanatos. Dulciurile din comert, snacksurile , mancarea de fast food, sucurile acidulate pot fi evitate pas cu pas. Exista produse naturale care ne pot ajuta sa le oferim copiilor nostri o dieta echilibrata bogata in carbohidrati ce ii ajuta sa se dezvolte armonios. Semintele de in, semintele de chia, migdalele, goji, curmale, acaju, smochine sau merisoare sunt numai cateva din gustarile hranitoare si sanatoase ce le putem oferi copiilor nostri pentru a fi sanatosi.

Pastele integrale pot fi usor de introdus in dieta noastra de zi cu zi. Mierea de manuka ne ajuta zi de zi sa ne intarim sistemul imunitar impotriva virozelor si bolilor de sezon.

„Mens sana in corpore sano”

Cu totii suntem diferiti. Nu vom intalni niciodata doua persoane la fel. Avem fiecare propriul ritm de crestere si de dezvoltare. Pentru a se putea dezvolta armonios, un copil are nevoie de multa atentie, de o alimentatie corecta si bogata in nutrienti si de mult sport. Unii copii practica mai mult sport decat altii si ar fi bine sa ii ajutam sa se hraneasca corespunzator. Respectarea celor 3 mese principale zilnice, consumul de apa sunt esentiale pentru un start bun in viata. Obezitatea, diabetul sunt doua mari probleme cu care se confrunta tinerii din ziua de azi. Principalul inamic al organismului nostru in provocarea acestor boli este alimentatia nesanatoasa. Statul la calculator sau in fata telefonului sau a tabletei pot fi limitate cu introducerea in viata noastra a sportului, mersul cu bicicleta, inotul, tenis, fotbal, trebuie sa fie ceva ce le va place si ii vor face sa spuna nu in fata gadgeturilor. II putem inscrie si la cursuri de dans cu siguranta ii va ajuta pe viitor. Sportul este foarte important si ei trebuie sa realizeze asta, de mici copii, mai tarziu sigur ne vor multumi ca ne-am ocupat de viitorul lor.

Natura ne ajuta sa fim sanatosi!

Apa, fructele si legumele ne sunt puse la dispozitie de natura ca sa fim sanatosi. Sunt atat de importante pentru functionarea normala a organizmului nostru insa noi nu constientizam inca asta. Mai avem multe de descoperit, multe de invatat. Sa nu uitam sa suntem rezultatul propriilor noastre decizii si fapte, suntem ceea ce mancam.

Nu vom putea niciodata sa ne ferim copiii in proportie de 100% de mancarea nociva, de „moartea alba” (sucurile acidulate pe baza de cofeina) insa la noi acasa noi facem legea. 1 litru de apa pe zi, un mic dejun consistent, cu cereale integrale, acizi grasi si vitamine , 3 mese principale pe zi sunt baza. Sursa zilnica de vitamine,proteine, fibre si acizi grasi le-o putem oferi copiilor prin gustari sanatoase din natura. Natura este foarte generoasa sa nu uitam niciodata acest lucru!

Migdalele de exemplu contin fibre si proteine de buna calitate, acizi grași Omega-3 ajuta la remineralizarea organismului, au proprietati probiotice, diminueaza numarul bacteriilor nocive din tubul digestiv,accelereaza metabolismul si combat constipația.

Nucile caju contin vitamine, minerale si fibre importante pentru corp cat si uleiuri nesaturate sanatoase, dar au o doza mai mica de grasimi decat celelate nuci si alune. Consumul regulat si moderat de caju are foarte multe beneficii pentru organism. Ajuta la sanatatea inimii-scade colesterolul rau din sange. Ne ajuta sa avem parte de un somn odihnitor, ajuta in buna digestie a aparatului digestiv, intareste oasele datorita continutului ridicat de magneziu. Continutul ridicat de vitamine  B1 si B6  ajuta la o mai buna concentrate si incetineste procesul de deteriorare a celululei nervoase.

Curmalele sunt fructe ce contin numerose minerale precum calciu, potasiu, magneziu, zinc,seleniu, fier. Acestea nu contin grasimi, dar contin multe vitamine precum, Vitamina A, Vitamina B, Vitamina C, Vitamina E si  Vitamina K. Au capacitatea de energizare, combat anemia, reduc constipatia, sprijina sistemul circulator, protejeaza dantura impotriva cariilor, ajuta la intarirea sistemului imunitar.

Conferinta s-a bucurat de un real succes. Am invatat cu totii lucruri noi pe care le vom pune in practica pentru binele si sanatatea copiilor nostri. Este datoria noastra sa avem grija de copiii nostri. Ei sunt prezentul, viitorul si cele mai importante fiinte din viata noastra! O viata sanatoasa este o viata fericita! Alege sa fii sanatos cu Sano Vita!

Acest articol a fost scris pentru proba nr.14 din SuperBlog 2018.

Facebook Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată.

* Checkbox GDPR is required

*

Sunt de acord